‘DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ’ ANAHTAR KELİMELERLE HİKÂYE ANLATMA YARIŞMASI ŞARTNAMESİ

19.12.2023 60

EMİN DURSUN KAYA İLKOKULU İLKOKUL DÜZEYİ ‘DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ’ ANAHTAR KELİMELERLE HİKÂYE ANLATMA YARIŞMASI ŞARTNAMESİ

KONUSU: İlkokul öğrencileri arasında ‘Anahtar Kelimelerle Hikâye anlatma yarışması’

GEREKÇE: Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Dilimizin Zenginlikleri Projesi

AMACI: Söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ve öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanıma, dili iyi kullanma ve düşünce dünyasını geliştirme

HEDEF KİTLESİ: Emin Dursun Kaya ilkokulu Öğrencileri

ANAHTAR KELİMELERLE HİKÂYE ANLATMA YARIŞMASI ŞARTNAMESİ

 

YARIŞMA KATILIM ŞARTLARI

1.’’KIŞ, KARDAN ADAM , ARKADAŞLIK VE SOĞUK’’ bu kelimeler doğrultusunda hikâye anlatılacak.

2. Yarışmaya okulumuzdaki tüm öğrenciler katılabilir.

3. Öğrenciler yarışmaya yalnızca bir (1) hikâye ile katılacak ve her sınıftan ilgili sınıf öğretmenine verilen hikayeler arasından  her sınıfın birincisi seçilecek.

4. Anlatılacak hikâye öğrenciye verilen kelimelerle özgün bir şekilde hazırlanmalıdır. 

5.Hikâyeyi anlatacak öğrenci, hikâyenin bir (1)nüshasını kendi el yazısı ile ders öğretmenine vermelidir.

6.Farklı platformlardan alınan benzer eserler yarışmadan elenecektir.

7. Hikâye anlatma günümüz Türkçesine uygun yazılacak.

SIRA

ÖLÇÜTLER

ÇOK İYİ

(4)

İYİ

(3)

YETERLİ

(2)

YETERSİZ

(1)

1.

BAŞLIK (Hikâyeye uygun ve ilgi çekici bir başlık bulunmuştur.)

 

 

 

 

 

2.

KAHRAMANLAR (Yeterli sayıda ve iyi tanımlanmış)

 

 

 

 

3.

YER VE ZAMAN (Yer ve zaman ayrıntılı betimlenmiş.)

 

 

 

 

 

4.

OLAY (Kahramanların karşılaştığı olay ayrıntılı anlatılmış.)

 

 

 

 

 

5.

ÇÖZÜM (Olayın çözümü anlaşılır işlenmiş.)

 

 

 

 

 

6.

İÇERİK (Anlaşılır bir dil ve zengin kelime dağarcığı.)

 

 

 

 

7.

 

SÖZLÜ ANLATIM (Ses tonu, telaffuz, etkili anlatım becerileri.)

 

 

 

 

8.

ANAHTAR KELİMELERİN KULLANIM DÜZEYİ